Reminders

De langendijk
of de verbijsteringslaan
de belemmerstraat
Hoe de weg ook bochten maakt
Hoe doodlopend mijn weg ook lijkt
Alles eindigt op zijn voordeur
Onze taal kent zoveel namen
Een andere naam is zo uitgesproken
Ohja, dat vertelde …PIEP
Dat vreemden zijn naam express kiezen
als ik voorbij loop
of ze komen naast me staan
De congierge op mijn basisschool heette ook al zo
Onze vaders laden hun auto’s op bij zijn familie
en soms krijg ik mijn leven ook op de rit
En elke nieuwe afspraak woont bij hem om de hoek
Als men beweert dat sprookjes zijn verzonnen
zoals hij Vera verzon die veren verzamelde
hoezo vallen veren voor mijn neus waar ik binnen kom
jaja, dit is gewoon een plek waar tortelduifjes komen

liever ken ik niemand
niemand die me herinnert hoe ik niet op hem ben geworden

Leave a Reply

