Als jij nou niet ging huilen

Als jij nou niet ging huilen
Dan deed ik dat ook niet
Jouw tranen willen knuffelen
Met de banen waar bij mij
In leegte wildwater banen gleden
het glijen begint vanachter mijn ogenleden
die vanaf daar niet kunnen zien hoe zacht
hoe zacht mijn wangen opvangen
opvangen wat al een tijdje naar de buitenwereld verlangde
Kon ik je maar nuchter zeggen
Dat je met martini je traan reserves kan aanvullen
Zodat je niet zat wordt van huilen
Dat tranen laten
Jouw bad minder doet overlopen
na weken, weken van je huid
elke warme gedachte is afgekoeld
Zet je kranen open
Want met verstopte goten
Spoelt niets meer weg
Ik boen de vegen wel van je huid
Als je wimpers het zwart verliezen
mascara die samensmelt met je rollend zielevocht
Als jij nou ging huilen
Dan deed ik dat ook
Dat maakt jou niet minder jezelf
En laat mij jou niet willen veranderen

Leave a Reply

