Zakje woede

Vandaag heb ik mijn kranen open
Want dat zakje woede kruipt steeds weer in me hand
Laatst nog bij de lege wijnflessen gezet
Ze zeggen dat scherven geluk brengt
Maar ook dit zakje komt weer op zijn pootjes terecht
En is weer in mijn hand gekropen
Vandaag heb ik mijn kranen open
Heb ik het afgewogen bij de afdeling fruit
Maar de bon kwam er niet uit
Dit soort zakjes zijn niet gezond
Maar ik mag wel doorlopen bij de kassa
Mijn moeder heeft soms ook van die zakjes
Die gebruikt ze voor de hondenstront
En laat die dan verharden in de zon
Zodat de hond zelfs eigen shit niet meer herkent
Vandaag heb ik mijn kranen open
Laat ik mijn shit maar even liggen
Hopen dat die strak versteend is
En ik niet meer ruik hoe verschrikkelijk die was

Leave a Reply

