#liefdeswoede

Mijn schrift voor #Liefdeswoede met o.a. alliteratie, binnenrijm, eindrijm, middenrijm. Schrijf een gedicht, een verhaal, een rap of wat dan ook over het woord #liefdeswoede. Mail het naar denieuwsbv@bnnvara.nl. Ronald Giphart is je dankbaar! liefs Krage

Wachtende wonden ontwaken weggedoken woede,
hoe hevig harten handen houden, haperen huiden
met de razernij die ridderlijk mijn rikketik raakt.
Lijk ik loeder omwille ik de ‘love’ cooler laat luiden?

Avonden aanbidde ik andermans afknappers.
Hoe hoger de haat, hoe behapper hij smaakt.
Afgunstige haat van zijn afstappers.
Ik verwachtte en verachtte hem, dat hij mij geen gedachtes laat.

Mijn woorden wensen woest waar wonden weigeren
Zijn zoenen zogen zorgen tot zogenaamd zonzaad
en nou benauwd door zijn betrouwbare bebouwing
Hoe krapper mijn kloppend kernpunt, hoe kleiner kwaad.

De liefdeswoede woelt waar wanden waken.
Kap kwaad dat klinkt waar kuskoorts verkloot,
want kaalte kent kermende kuilen
van verliefden die mijn vel en vreugde verlaat.

Leave a Reply

