Transpirerende warmte

Een gedicht over verlatingsangst en bindingsangst, liefs Krage

Gister heb ik mijn angst ontmoet
Hij liep niet op 6 poten
Maar zoals elke blinde vlek
Was hij groter dan ik dacht

Hij zat niet verstopt in een hoek
En fluisterde geen onheil ‘s nachts
Maar mij de stuipen op het lijf jagen
Toen ik wist dat hij er was

Ogen als wensputten
en transpirerende warmte
Hij nadert mij, te dichtbij,
ik verlangde naar zijn komst

De grond ligt tussen ons
Één stap blijft tussen ons
Zijn hart op mijn pijl
al dansend de kamer rond

Bang dat ik hem wegjaag
het zwart voor mijn ogen keert
En bang dat hij vlucht
en ooit weer terugkomt

Leave a Reply

