Lieve Stef

Voor een bijzondere vriendschap geschreven die elke keer een nieuwe vorm aanneemt, liefs Krage

wij ontstonden samen onder een dak
de muren plakte ons bij elkaar
en ik geniet nog tot op deze dag
hoe ik kennismaakte met je gevoelige snaar

Ik verdeeld over twee verkleedhokken
Jij verstopt achter de keukendeur
Met 6 gitaren, een fles black label
en onopgeruimde schatten en pasta geur

met verschimmelde muren zonder gezeur
en met een plafond dat ging vervellen
onze vriendschap is elastisch
tot op de dag dat ik over jou kan vertellen

waar wij leerden samenwonen
waar de liefde in ons bed zoek raakten
waar wij deuntjes maakten van wijn
waar wij onze harten braken

en sindsdien ik het dak ontvluchtte
werd het huis steeds stiller zonder plak
in het groen dat hoger groeide naarmate wij groeiden
en jij vond ook weer nieuw onderdak

maar onze vriendschap is elastisch
en veert ons steeds weer naar elkaar
hoeveel dagen tussen ons staan
geen dak meer nodig voor ons bestaan

om te mogen kloppen aan je deur
hoewel ik soms met jou die tijd mis
het belangrijkste heb ik ervan meegenomen
onze vriendschap die elastisch is

Leave a Reply

