Een moment van niks

Schrijven in onnuttige momenten van het leven, liefs Krage

Hoor ik het gezoem al?
dat traag de hoek om sleurt?
ik heb op elke steen mijn voet al gezet
en met mijn ogen al langs elke groef geweest
wat een gezeur in mijn hoofd
voor een moment van niks
als ik niet wordt opgepikt
lijkt mijn dag te verpesten
en als ik wel word opgepikt
ben ik nog even voor het moment van niks
want daarbinnen lijkt iedereen even stil
even stil te staan
en dat is maar voor even
als de bomen weer stil staan
zal weer één stil weggaan
zodra het gezoem mijn oren vult
laat ik stillevens aan mij voorbij gaan
alle toekomst gaat één kant op
ik zie een oude hand
vastgeklampt om niet te vallen
en jonge knieën gebogen
die moeten strekken voor oude
met mijn ogen al langs elke weg geweest
ogen en bomen schieten voorbij
maar daarbinnen blijft iedereen even stil
alleen het gezoem dat traag om de hoeken sleurt
om even stil te staan
als ik wel word opgepikt
voor een moment van niks
voor een stille ontsnapping
naar een volgend ogen blik
als ik ‘s ochtends wordt opgepikt
door de bus

Leave a Reply

