Lieve Monique

Een gedichtje uit mijn Poe-tree. Gericht aan Monique, liefs Krage Mo.

Wat is mijn passie? Vroeg je laatst aan mij
Toen we weer als vrijheidstrijders hingen
Nou Mo, je hebt alles goed op een rij
Jij loopt zelfs voor op een aantal dingen
Een passie is geen keuze, omdat het onwillekeurig is

Powerfull zijn is voor jou niet spannend
Je hebt een huis te pakken. Gefeliciteerd!
Jij weet jij houdt van ambitieuze plannen
Met jou kan je complexe knopen hakken

Met jou kan je in het diepe duiken
Wat voor jou zeker vanzelfsprekend is
Precies wat ik soms een beetje kan gebruiken
omdat ik soms wat volharding mis

Dus laat ik wat grond van jou lenen
ik kan je wat zweefstof geven van mij
Maar we kunnen ook elkaar blijven lenen
Want hoe jij mij support langs de zijlijn van het leven,
Dat kan alleen jij!

Leave a Reply

