Ik ben van steen

Een voorwerp telkens opnieuw benaderen en beschrijven heet een lijstjesgedicht. Hier schreef ik er een ‘steen’, liefs Krage

Ze zetten mij vaak in hokjes
omdat ik zo hard ben
iedereen loopt zomaar over mij heen
zonder dat ik ervoor weg ren
mij moet je niet tegen je hoofd hebben
tegen je knie of scheen
ik maak schrammen zonder pardon
ik rol het liefst onder je heen
alle banden ben ik aangegaan
onverwoestbaar ook al kan de ander klappen
en als alles bij mij opstapelt
is mijn muur niet zomaar om overheen te stappen
want ik ben van steen!

Leave a Reply

