Hart door rood licht

De Ups en Downs, liefs Krage

voel ik de bodem
ben ik al zo laag
zo diep
waar kom ik vandaan
mijn uitzicht was doorlopend lichtblauw met strepen
En nu alles plat

vliegduiken, zweefvallen, vluchtschuilen
in mijn tent
loldroevig tussen wolk en grond
tot ik weer in staat ben (te)
snappen, stappen, ontvangen,
geven en even wat hangen
kussen met de tijd
die ik niet voelde op mijn wangen
genoeg trappen naar de manenschijn
en mijn hart is een stoplicht
van drukte en beweging
genoeg trappen naar de manenschijn
hart door rood licht

De grond heeft erge hoogtevrees
ik golf als de zee
maar hoe dansen op de afgrond
doet niemand anders mee?
maak ik geen dans
Dan faal ik nooit (om te)
Snappen, stappen, ontvangen,
geven en even wat hangen
kussen met de tijd
die ik niet voelde op mijn wangen
genoeg trappen naar de manenschijn
En mijn hart is een stoplicht
van drukte en beweging
Genoeg trappen naar de manenschijn
hart door rood licht

Leave a Reply

