Mijn stad

Een stadsgedicht over de plek dat ‘thuis’ heet, liefs Krage

In jou zal ik nog heel veel schuilen
Nog heel veel jagen en heel veel schrijven
omdat ik graag in jou wil blijven
Ik wil blijven slapen in al jouw tijd
Terwijl jij voller raakt en grijzer lijkt
Ik wil in je waken in tal van pruik standen
Met de eerste ontvouwing van mijn tanden
In jou opstaan, hoe jouw dag ook kleurt
Na alles wat er om ons heen gebeurd
Na alles wat er met ons is gebeurd
en wat ik door jou heen heb gesleurt
Ik bleef maar plekken in jouw kroegen
Waar urine wild is ontdekte ik voegen
Na al jouw armen die mij omsloegen
Nee, het doet me nog geen genoegen
elke keer als jij donkerblauw naar me gromt
Stampte ik mijn hakken op jouw grond
Ga ik drinken, dansen tot jouw mint plafond
Over al jouw stenen waar ik als kind begon
door jouw grootte bleef ik veilig omringt
In jou zal ik schrijven tot mijn tijd dringt
Vanavond heerlijk huiswaarts door jouw warme wind
Tilburg, de stad waarin ik mij bevind

Leave a Reply

