De vrije hand

Wat we allemaal met onze handen expressen, liefs Krage

Misschien dat ik jou graag choqueer met mijn vrije hand
omdat ik mij bedacht dat jij wellicht zoent als een kunstenaar
en schildert als een vrijer
zo eentje die de felste kleuren op mij mikt
en de spetters erbij achterlaat
jij houd vast van aqua’rellen
die met zijn kwast net allerlei bochten heeft ontdekt
en gerust nog kan wachten op dat de penseelstreken zijn opgedroogd
om er vervolgens weer dwars overheen te kliederen
en weer te wachten
mij meer te nuanceren
weer te wachten
om elk vlekje te bestuderen
om mij weer te raken
totdat mijn onvervulde leegde in allerlei kleuren schiet
mijn pigment kleurt
misschien dat jij ook graag choqueert met jouw hand

Leave a Reply

