Lieve Marcella

Een gedichtje uit mijn Poe-tree. Gericht aan Marcella,  liefs Krage

Tijd met jou kom ik altijd te kort
Tijdrekken is daarom mijn favoriete sport
Buiten je drukke agenda en langs je lievelingen
Loop ik graag impulsief bij je naar binnen

Gelukkig ontkom ik nooit aan jouw blije kuop
Als mijn hoofd een wolk is, piep je me op
Zelfs wanneer je tot over je oren verliefd bent
Zelfs wanneer je toffe plannen hebt voor het weekend

Zelfs wanneer je vakantie viert, geef jij je huisje af
Zelfs wanneer mijn hoofd niet kan, vind jij me niet maf
Zelfs nu je gaat samenwonen, oh wat ben ik blij!
Jij herinnert mij aan jou en ik herinner jou aan mij

Hopelijk laten jouw ideeën me nooit met rust
dankzij onze rondreis blijft mijn warmte ongeblust
hoe ik met jou kon afdwalen en jij me liet dwalen
hoe ik jou kon raken en hoe ik jou niet kwijt raakte

Jouw hersenpan is goed op de mijne afgestemt
Hoewel jij mij vraagt voor jouw beurt, hoop ik dat je mij kent
Hoewel jij niet graag zweeft en ik liever niet plan
jij bent geweldig in het omgekeerde van wie ik ben

Leave a Reply

