Vind je dat schattig?

De 3e maandag: Ik heb mij aangesloten bij een groep bevlogen schrijvende performers: Poetry Circle. Vanavond mocht ik een gedicht schrijven in 4 minuten die startte met een regel uit een van mijn laatste whatsapp berichten: “En je bent nog schattiger als je in je pyjama loopt”,  liefs Krage

“En je bent nog schattiger als je in je pyjama loopt”
Bedoel je mijn gehaakte, licht blauwe trui?
Die zo wijd gehaakt is dat mijn romp onzijdig wordt
En alleen maar wijder wordt naarmate de dag wijder wordt
Dat toen ik je uitzwaaide, je alleen nog maar mijn uiterste vingerkootjes ziet
want mijn mauwen mauwen er toch een eind aan
en bedoel je dan ook mijn licht grijze zachte jogging broek?
Die zo gestikt is dat jij er ook bij kan,
want het kruis kruist bij mijn knieën
en het koortje kan strikken voor drieën.
Ook deze confectie laat mij onzijdig
Hiermee dus te zeggen dat ik schattig lijk
wanneer ik stik en gestikt ben in meters stof
en die me niet vormen maar net genoeg van mezelf laten zien.
Vind je dat schattig?
Nog niet gesproken van de sloffen die ik eronder slof.
Die sloffen zoveel dat de hielen al kaal zijn gesloft en ze eigenlijk doen denken aan die van oma Greet.
Die van haar hadden ook opgekrulde randen van schapendons.
Alsof ze 50 jaar meegingen.
Mijn gezicht was verders onbesmeert.
Smerig kijken was dus lastig.
Probeer je dan eigenlijk te zeggen dat ik schattig ben,
als ik niet in vorm ben?

 

Leave a Reply

