Kleinste hokje

Over het innerchild,  liefs Krage

het was omdat ik het kleinste hokje kreeg
waarom ik altijd naar meer wilde smeken
het was omdat ik thuis als jongste zweeg
en alle bewaarde woorden zijn gaan steken
het was omdat ik stoer wil lijken
omdat me vader al genoeg dochters genoot
het was omdat ik niet klonk als de groten
waarop ik toekeek en het opnam in mijn hoofd
het was omdat alleen spelen lief was
daarom tekenden ik papieren grote mensen
het was omdat ik spaarde in mijn borstkas
waarop ik me vond in andermans wensen
het was omdat ik met kleur en vrolijkheid
altijd een interesse kon maken
het is inmiddels al verleden tijd
dat ik paste onder schouders en daken
het was omdat ik al jong gecontroleert
op mijn eigen benen kon staan
huilen is mij nooit aangeleerd
voor ik alles kon laten gaan
het was omdat ik wilde weten
waarom ik de dingen doe die ik deed
het was omdat ik niet meer wilde zweten
om wat ik wel eens over mijzelf vergeet
..en daarom zit ik hier

Leave a Reply

