De mooiste randen

Geschreven over wat de buitenkant te verschuilen heeft, liefs Krage

Toen ik jouw zacht in de verte zag
zag ik de mooiste randen om een hart
toen je buitenkant voor mijn ogen lag
met versiersels en kringeltjes, zo apart
toen wilde ik je al zo graag lezen
maar ik kon het niet lezen aan je lach
of ik dan wel een keer mocht gluren

En toen ik in je twee kussens keek
van die zachte waar je in wil woelen
die als een veren deken over mij streek
en waarin ik las wat al je gedachtes bedoelen
toen wilde ik zoveel open slaan
want zoveel in jou en mij werd week
maar misschien maakte ik je dan van streek
of ik dan wel mocht blijven turen

En toen ik je smaak op mijn lippen kreeg
weer zacht, weer gewoel, weer mooie randen
toen kreeg ik mijn hoofd echt niet meer leeg
hoeveel moois jij bewaarde voor mijn handen
je hoeft mij niet alles te verklappen
over hoe elk puntje van binnen beweegt
zoals ik over enkele puntjes zweeg
of jij dan nog wel heel lang wilt duren

Leave a Reply

