Stuiterbal

Als je vecht tegen je slaap en liever wakker bent, liefs Krage

ik stoei wel eens met slaap
Slaap slaat mij zwarte vlekken
hij doet alles om de nacht te winnen
door aan mijn oogleden te trekken

en dan wringt hij via mijn traanbuis naar binnen
daar spookt hij graag nog een tijdje rond
en dwingt mij om mij erbij neer te leggen
maar van slaap krijg ik een draaikont

Al draaiend houd ik mij graag wakker
om het zwart te ontglippen onder me ogen
ik wil veel liever blijven plakken
blijven gaan tot ik word weggezogen

zelfs stoeien is soms vermoeiend
hoofdknikkend schut ik onvrijwillig ja
want van te weinig tijd ga ik knoeien
de zwarte vlekken komen mij achterna

Slaap laat mij niet met rust
hij heeft mij nodig voor de wallen
bij elke avond komt hij weer terug
Maar ik ga liever door met stuiterballen

Leave a Reply

