Uien schillen

De nederlandse versie van’Onion skin’. Dit gedicht gaat over de lagen in ons lichaam die ons beschermen, liefs Krage

Onder je uien schillen
als je me toelaat
je ogen prikken
wanneer het pellen begint
ik zou je overspoelen als water
om de spelden weg te wassen
verliezen van je schild
voor een vreemde huid

dicht bij je warme kern
als je me onder laat
ver weg van gedonder
de buitenste vellen zijn pijnlijke
en vallen zoals de herfst
ruimte voor nieuwe bloem knopjes
alles wat ik kan voelen is warmte
met al je lagen om ons heen

als je me laat
als ik onder blijf

Leave a Reply

