Ik schreef je

Dit gedicht is geschreven vanuit mijn perspectief tegenover mijn scriptie als personage (cover: Maaike Ouboter – Dat ik je mis), liefs Krage

Je wenkt me
verkent me
Je duwt en verlengt me
Verwart me
Verhard me
Stopt.. ik verstar me
Verjaagt me
Uitdaagt me
Ik vlucht, je belaagt me
Bezwaart me
Verjaart me
Benauwd en verklaart me

Je rijpt me
je knijpt me
Opnieuw blijf je bij me
Je dwingt me
Je wringt me
Je freet me. Begint me
telkens als ik me verweer
steeds meer te vragen
Naar eeuwige dagen van eigen daadkracht

Met je buien
Als storm
Door je volume en norm
Hoe je mij porde in ondenkbare vorm
Om naar dromen te komen
Door eeuwige dagen
Je raakt me
Mismaakt me
Je leert en losmaakt me

Ik schreef je
Ik schreef je
Ik sluit je, ik geef je
Ik haat je
Ik laat je
Ik bleef en versla je
Na eeuwige dagen
Van weinige kleuren
Om niet meer te scheuren aan jou

Laat me zien
wat ik heb verdiend
na alles wat ik voor je heb gedaan
tot ons einde
Laat me zien waar jij voor dient
Al wetend hoe ik je kan verslaan
zal ik onthouden wat je me hebt aangedaan

Ik dicht je,
ik verlicht je
Verlaat en verplicht je
Om me leven te geven, tot daar toe ik richt me

Ik bevrijd me
Verwijt je
Ga door en benijdt je
Dat ik jou zou afmaken wist ik al een tijdje
Benoem je en roem je
Veracht en verbloem je
Ik vier je
versier je
Ik leef en cashemire je

Je keert me
En leert me
Je vormt en begeert me
en ik merk nu pas
hoeveel jij me beheerste

Mijn buien
Mijn dagen
Mijn dromen voor leven

Laat me zien
wat ik heb verdiend
na alles wat ik voor je heb gedaan
tot ons einde
Laat me zien waar jij voor dient
Al wetend hoe ik je kan verslaan
zal ik onthouden wat je me hebt aangedaan

Ik schreef je
Omgeef je
Ik sluit en verdreef je
Al ben je verslagen
In goede naam bleef je

Leave a Reply

