R.I.P.

Het overkomt ons allemaal wel eens… liefs Krage

Met jou kon ik overal komen
iedereen zag ons samen gaan
tot op de dag van gister is me overkomen
dat ik jou moest laten staan
Dag trouwe vriend, rust in vrede
je kreeg het soms al eens te kwaad
gelukkig heb je niet veel geleden
behalve die nacht, midden op straat,
wanneer je echt geen pech hebben wil
met dronken kop je nog neergelegd
het werd je even te veel
nog wel de weg naar huis afgelegd – niet recht
en gister gehoord dat je niet te herstellen was
ik zal je missen wanneer ik loop
met name als ik buiten loop zonder jas
en wanneer de lucht weer een hoop
regen heeft gespaard, of verder dus
bij helemaal niets
nog meer reden voor de bus
maar ik zal je missen, fiets

One thought on “R.I.P.

  1. Snik. Kaaidroevig. Snik.
    Altijd erg als er niets meer valt te hopen,
    En je de verdere tijd moet gaan lopen.
    Positief kun je wel behappen,
    Is dat je in de bus niet hoeft te trappen.

Leave a Reply

