Je oma Greet

Opgedragen (met een knipoog) aan de oudste vrouw die ik respecteer en lief heb: mijn oma, liefs Krage.

Je oma Greet,  die met haar zes koters
Nog steeds haar eigen bakkie zet
Elk jaar worden de kleinkinderen groter
Waarop oma’s schoot dreigt te worden geplet
Mijn oma Greet zul je bedoelen
Die door het leven gaat met opgeheven gezicht
Soms ook met kasten en stoelen
Waar naar ze pakt bij geen evenwicht
u bent vandaag heel oud geworden
maar nog lang niet oud genoeg
u gaat nog eten van heel veel borden
en heeft veel bezoekjes voor de boeg
ik weet, u blijft gaan door het leven
zonder man, zonder evenwicht
het meubilair ook weer een leven
werden we maar allemaal zo negentig

One thought on “Je oma Greet

  1. Knap. Maar ik snap je terughoudendheid. Was ook leuk geweest met een verouderde foto van jezelf.

Leave a Reply

