Niet meer zoals toen

Een vriend(in) een hart onder de riem steken, liefs Krage
—————————————————————–

het lukt je weer niet
muren werken je tegen
doodlopende wegen
je kent jezelf niet
woorden lijken te bijten
maar ik heb geen verwijten
hoop dat jij dat ziet

het is allang niet meer als toen
dat je mij nog niet had ontmoet
en je alles alleen moest doen

ik zie je zuchten
bergen moet je bouwen
dat je mij niet vast kan houden
anders gaat niet
zal ik weer verdwijnen
nu ben je nog dicht bij me
zegt je dat niets?

‘t is allang niet meer als toen
je oude hoop bij ‘t vuilnis
dat er nu ruimte voor vreugde is
al is het maar om een zoen
dat je weet van betekenis
je nu verder bent dan toen

je kent jezelf niet
wie je bent is mijn favoriet
er ligt heil in het verschiet
voor ons beiden
ben je weer aan ’t realiseren?
wil je van mijn dromen leren?
of wil je dat niet?

‘t is allang niet meer als toen
want met tijd komt vergiffenis
dat er nu ruimte voor vreugde is
al is het maar om een zoen
dat ik jou nog niet had ontmoet
was er weinig leuks te doen

ik zie je glimlach
maar het zal je niet doen smelten
want dat doen geen echte helden
ik denk van niet
het liefst zou je willen schelden
je zou oneindig willen schelden
maar dat helpt niet

jij hoeft niet meer zo te doen
je kan jezelf ook laten zien
dat het zo beter is misschien
‘t is allang niet meer als toen
dat ik jou nog niet had ontmoet
je eerst alles alleen moest doen

Leave a Reply

